תואר ראשון לשכירים - ניסיון חיים לעצמאים

מעוניין לעבוד באבטחה ?

השאר כאן את פרטיך ואנו נחזור אליך בהקדם עם פרטים בנושא עבודה באבטחה

תואר ראשון לשכירים - ניסיון חיים לעצמאים


נוסף לפני 8 שנים | 0 תגובות
תואר ראשון לשכירים - ניסיון חיים לעצמאים

מה ההבדל בין שכיר לעצמאי? איך ניתן לזהות יזם מצליח והאם מסלול חיים נורמטיבי הכולל לימודי תואר ראשון כלל רלוונטים עבורו או שמה לימודים אילו רק יפגעו בסיכויי ההצלחה של היזם מאוחר יותר בחיים? שאלות מעניינות שיש לתת עליהם את הדעת כאשר אנו מייעצים לחברים או בוחרים לעצמנו מסלול חיים שימשך שנים רבות וההשלכות של הבחירה יהיו משמעותיות לאורך כל החיים.

אז עם אילו סוגי אנשים אנו עוסקים?

עבודה כשכירים

אנשים ממוצעים שמחזיקים ביכולת נורמטיבית ללמוד ולבצע משימות כפי שידרש מהם , שכיר עובר מסלול ארוך שנמשך עד לסיום התואר ראשון בו בכל שלב נאמר לו איך לעשות כל דבר ומה עליו לבחור ולעשות כדי להצליח. כאשר סטודנטים בכל העולם לומדים מסלול זהה לזה של חברם ללא קשר ליכולת או למוטיבציה אשר שונה מאדם לאדם הם הופכים לעוד כלי בלוח משחק אותו יזיזו מנהלים בכירים וחברות בכדי להפיק תועלת ורווח כספי שלא יגיע לעובדים.

שכיר לרוב לא יעבור את שלב הביצוע ולרוב לא יקבל את ההזדמנות לנהל ולייצר חדשנות בגלל החסם שנבנה עם השנים במוח שכבר אינו מאפשר לקיחת סיכונים ולכן לרוב הבחירה בתואר ראשון תהיה בעלת השפעה ארוכה וכואבת ובו בוחרים רוב הבוגרים לעסוק לאחר תום לימודיהם. במקצועות רבים הבחירה במקצוע כשכיר היא חיונית והכרחית כאלו המקצועות של הרפואה שמחייבות עבודה במערכת מורכבת יותר וגם יזמים יאלצו לעבור מסלול דומה.

בעוד שישנם בוגרי תארים שפתחו עסק עצמאי הרוב המוחץ בחר במשך השנים להמשיך בעבודות כשכירים מתוך רצון בסיסי של שקט נפשי ורוגע כאשר הם חוזרים הביתה לבני ביתם וכאשר יש אירועים משמעותיים זה לא בהכרח מעניין אותם מאחר ויש להם את תחומי האחריות המצומצמים שלהם ולכן הדבר נוח בעינהם - רוב הציבור אכן נולדים להיות שכירים אך יש בודדים שעבורם עבודה עבור אחרים בלתי נסבלת ומוחם לא נותן להם מנוחה והם יהפכו עם הזמן לעובדים גרועים או אם תרצו הם פשוט נועדו להיות עצמאיים:

עבודה כעצמאים 

ניתן לחלק את העובדים כעצמאיים לשתי קבוצות :

1. עצמאים מכורח המציאות אשר הגיעו למקצוע אותו הם קיבלו בירושה מהוריהם ובחרו לקיים את העסק הלאה או כאלו שנאלצו לפתוח עסק עצמאי בגלל קושי במציאת עבודה או בגלל דרישה אמיתית לשירותים שהם מספקים והם לרוב יזכו להצלחה ולרווחים נאים אם כי הם לא יהפכו למליונרים (אלא אם כן ירשו עסק של הורה יזם) , העבודה כיזם מכורח המציאות בהחלט מספקת אם כי רבים מהעצמאים מסוג זה יעשו זאת לאחר לימודי תואר והם דומים במידה רבה לשכירים מאחר והם ממשיכים את המסלול אותו בנו עבורם הוריהם או נעתרו ללחץ ציבורי אמיתי שגרם להם לספק שירות.

2. עצמאים כיזמים לרוב יהיו אנשים כריזמתיים ומרגשים שיודעים בדיוק מה הם רוצים מעצמם כבר מגיל צעיר או אם תרצו נולדו יזמים , עצמאים מסוג זה יכולים להפוך לעשירים גדולים מאחר ונפשם לא יודעת שובע וכל מחשבותיהם נעות סביב רעיונות עסקיים וחלומות לכסף גדול - קשה מאוד לעצור אותם בדרכם אם כי יש צורך בגב כלכלי מסוים בכדי להצליח. 

יזמים אמיתיים כלל לא מתכננים ללמוד לתואר ראשון וכבר מגיל צעיר כאשר הם בוחרים בכל זאת ללמוד באקדמיה הם עושים זאת בחוסר רצון מובהק וניתן לראות שבהזדמנות הראשונה בה מוצעת להם אפשרות להתעלות וליזום הם ינטשו את ספסל הלימודים ויצאו לרכוש לעצמם את ניסיון החיים שכה דרוש להם כדי להצליח בעסק אותו הם רוצים להקים , עצמאי שהינו יזם תמיד יראה מחויבות מסוימת להוציא יותר ממקום העבודה ולקחת רעיונות ומידע כדי שיוכל לבצע את הרעיונות הייחודיים שלו בצורה טובה יותר.

יזמים לא יעצרו גם לאחר כישלונות רבים עד להשגת מטרותיהם ולכן הם חזקים פיזית ונפשית יותר מרבים אחרים וניתן להתקל בהם ביחידות מובחרות בצבא ובעולם העסקים ניתן לראות אותם לוקחים סיכונים שאדם נורמטיבי כלל לא ישקול לבצע וזאת מאחר והם רואים את התמונה המלאה באופן שרוב מוחלט של האנשים כלל לא מסוגל לראות - היכולת לזהות צורך אמיתי ולספק מענה מהיר ואיכותי לבעיה זו התכונה אותה אנו רואים אך מקדימים אותה יכולות נוספות כדוגמת חריצות , השקעה , התמדה ובעיקר אמונה בעצמם דבר שמשפיע על הסביבה המיידית שלהם שמסמנת אותם בתת מודע כחברים שיצליחו בגדול כפי שניתן לשמוע בסיפורים על אנשי עסקים גדולים.

אז מה עדיף תואר ראשון או ניסיון חיים ?

 

 

תואר ראשון יכול להיות כלי ניבוי טוב מאוד ליכולת של אדם להיות שכיר איכותי שיעבוד שנים רבות במקום עבודה אחד ויספק למעסיק היזמי שקט נפשי להשקיע עוד באותו עובד ולכן תואר ראשון בתחומים רבים נחשב להכרח ומעסיקים רבים ידרשו תואר זה כברירת מחדל ולכן כשכירים יש חובה ללמוד לתואר ראשון עם עדיפות לתואר בנושאים רלוונטים לתחומים בהם תרצו לעסוק - במקצועות ההנדסה / רפואה / משפטים וכו כמובן שאין הרבה ברירות מלכחילה ואין משקל לניסיון חיים ללא תואר ראשון.

ניסיון חיים עם זאת יכול להיות שווה עשרות מונים למעסיק רציני שיודע שהעובד אותו הוא מקבל כבר יודע את העבודה ועשה זאת בהצלחה רבה אך אותו מעסיק חייב להיות זהיר מאחר והעובד יכול לקום יום אחד ולעזוב את מקום העבודה דבר שגורם למעט פחות יציבות מצד המעסיק אם כי מבחן אישיות לרוב פותר עבור המעסיק את הדילמה הזאת , ניסיון חיים במקרים רבים שווה הרבה יותר מתואר ראשון מאחר ומעסיק שרואה שעובד מסוגל להביא רמת עבודה גבוהה יכול להפוך נכס זה לרווח נקי לחברה.

ליזמים עם זאת יש צורך במעין שילוב של השניים , לרוב מומלץ ליזמים ללמוד לתואר בכדי שיוכלו להכיר את העולם העסקי בכלליותו ולכן תארים בניהול ובכלכלה יכולים להיות מעניינים עבורו אם כי לא יקנו לו הרבה ערך , במקביל על היזם למצוא דרכים לעבוד כיזם בתוך המערכת כך שיוכל לבצע ניסויים ותהיות על הדרכים בהם ניתן להוביל עסק עצמאי להצלחה - לאחר היכרות מספקת עם תחומי העניין בהם היזם רוצה לעבוד ברשותו סט הכלים הנדרש כדי להפוך את המקצוע ליזמות לכל דבר ולהתחיל להפיק רווחים באופן עצמאי.

יש לזכור תמיד שמאחר ורבים בישראל בוחרים להתחתן בגיל צעיר גם אם יש לאדם יכולות יזמיות זה לא בהכרח אומר שיוכל לעסוק בדברים אילו מאחר ויש לו משפחה הכוללת ילדים לפרנס דבר שמונע את היכולת הכלכלית לבצע הימורים והשקעות ברעיונות וזה אכן פוגע ברבים במהלך נסיונות הפריצה שלהם אל עבר האושר ולכן תואר ראשון רלוונטי גם ליזמים אחרי הכל.

 



מעוניין לעבוד באבטחה ?

השאר כאן את פרטיך ואנו נחזור אליך בהקדם עם פרטים בנושא עבודה באבטחה

לא נוספו תגובות עדיין אהיה הראשון להגיב..