איך מתאימים שיטת למידה לאוניברסיטה?

מעוניין לעבוד באבטחה ?

השאר כאן את פרטיך ואנו נחזור אליך בהקדם עם פרטים בנושא עבודה באבטחה

איך מתאימים שיטת למידה לאוניברסיטה?


נוסף לפני 8 שנים | 0 תגובות
איך מתאימים שיטת למידה לאוניברסיטה?

הקדמה

כאשר עוברים ללימודים אוניברסיטאיים הדברים מעט משתנים ושיטת הלימוד הופכת למהירים בהרבה ולא לכולם שיטת לימוד זו מתאימה ולכן עליכם להתארגן ולנסות לזהות מהם שיטות הלימוד הטובות ביותר עבורכם. שיטת לימוד יכולה להיות הרת גורל ולקבוע האם תסיימו את לימודי התואר בהצטיינות יתרה או שמה תעברו אותם רק בקושי.

מאחר והתרגלנו לקבל את רוב השיעורים מוכנים ומוגשים במהלך שנות הלימוד בתיכון המעבר החד לאוניברסיטה שמגיע לרוב לאחר כמה שנות פגרה בשירות מועיל בצבא הדברים הופכים לקשים עוד יותר ולכן יש סטודנטים רבים שמוצאים את הלימודים לפסיכומטרי יותר ממויעלים כאשר ניתן להחשיב את חצי שנת הלימודים לפסיכומטרי כסוג של הכנה וצבירת נתונים לקראת הזינוק לתואר.

שיטת למידה לאוניברסיטה

שיטת הלימוד באוניברסיטה אינה פרטנית והפנייה של הפרופסור או המרצה נעשית לאודיטוריום או כיתה מלאה בסטודנטים שמשלמים כסף רב ועובדים קשה להיות נוכחים בו ולכן יש לרוב שקט ורצינות בכיתה ומופרעים שהסיטו את דעתכם בלימודים בתיכון כבר לא יהיו בנמצא. אם זאת מאחר ובכל זאת מדובר בכיתה גדולה והמרצה אינו מתכנן ללמד כל סטודנט ולעבור איתו על החומר ולמרצים רבים כלל אין כוח לענות על שאלות עליכם להתרגל ללמידה עצמאית במעונות או קשה יותר בבית.

לצורך כך רוב הסטודנטים מפתחים באופן טבעי שיטת לימוד בה הם מוציאים נקודת איזון ודרכה הם מרגישים בנוח עם החומר. אפשרויות רבות ניבחנות עד למציאת הנוסחה המנצחת ואיתה תרוצו עד לסוף התואר. מרבית הסטודנטים אינם בוחרים בזאת המתאימה להם ולכן סובלים רבות בלימודים אבל עם מעט עזרה ניתן למצוא את הנוסחה שמתאימה בדיוק עבורכם ולצלוח את הלימודים בקלות ובהנאה לא מועטה בכלל. כדי לעשות זאת עליכם להכיר את המערכת ולהיות כנים עם עצמכם כך שתוכלו לזהות מה הן נקודות התורפה שלכם ואיך מתגברים עליהם כבר מההתחלה.

שיטת למידה למבחנים באוניברסיטה

מבחנים באוניברסיטה לא כוללים מבחני מגן ואין תוספות מיוחדות דרכם ניתן להקפיץ את הציון ולכן כל הציון של סמסטר שלם מונח במבחן אחד אותו עליכם לעבור בהצלחה יתרה. מאחר ויש מבחנים רבים בפרק זמן קצר חשוב מאוד לשמור על סדר ועדיפויות לחומרי הלימוד השונים כאשר החומרים אותם אתם אוהבים במקום הראשון וכל השאר תנסו לסדר בצורות שונות כך שתצליחו ללמוד גם חומרים מורכבים בסבל מעט יחסית.

אמנם בלימודים הומניים תאורטיים ניתן לפתח עשרות שיטות לימוד שמתאימות למרבית הסטודנטים. במקצועות ריאלים רבים הכוללים מתמטיקה ופיזיקה הנוסחה הקבועה נכונה גם באוניברסיטה: תרגול תרגול תרגול. גם הסטודנטים הטובים ביותר שזוכים לציונים גבוהים במקצועות אילו מבלים שעות רבות בתרגול ושינון החומר אך ההבדל בין הסטודנט המצטיין לזה שעובר בקושי הוא האהבה והחיבור לתוכן הנלמד ולא היכולות המתמטיות שלו וכלן אם מתרגלים מספיק גם ללא אהבה תעברו את המבחנים בשלום.

לסטודנטים רבים יש חשש משמעותי מקורסים כדוגמת מבוא לסטטיסטיקה או מיקרו כלכלה שנתפסים כקורסים קשים לאילו הלומדים מקצועות הומניים אבל אם חושבים על זה מעט מגלים שמדובר בסופו של דבר בקורסים יחסית פשוטים שעליכם לעבור פעם אחת בחיים גם אם מדובר בסבל זמני ניתן לעבור אותם - שיטות למידה במקצועות אילו אמנם קשים לפיתוח לאילו מכם שלא אוהבים את החומר אך עדיין הכל אפשרי.

פיתוח יכולות קוגניטיביות לצד הלמידה 

שיטת הלמידה זה לא הכל. ניתן לשפר את היכולות הקוגנטיביות שלכם באמצעות כל מיני שירותים וכלים שמאפשרים לכם לתרגל זיכרון ולשפר את היכולות הביצועיות שלכם.  מעבר לעובדה שפיתוח המוח בדומה לגוף או אם תרצו "חדר כושר למוח" הנו טוב ובריא אתם תגלו שזה משפר את הביצועים שלכם גם בחיים הרגילים ובעבודה.

יכולות קוגנטיביות הן הדבר החשוב ביותר בעולם ההמבוסס על ניסיון ומידע שנצבר עם השנים. בעוד את לימודי התואר תשכחו בתוך מספר שנים תרגול ופיתוח קוגנטיבי ילוו אתכם לאורך החיים ויפתחו בפניכים הזדמנויות נוספות לרוב, ההמלצה לפתח את המוח ואת היכולות הקוגנטיביות אינו בגדר חובה ומרבית הסטדנטים כלל לא מודעים לאפשרות זו או אין ביכולתם לממן תרגולים אילו אך במידה ויש שאפשרותכם לפתח את הכלים שאלוהים נתן לכם ולשפר את ביצועי המוח קיפצו על ההזדמנות שהרי אין זמן טוב יותר בחיים לתרגל ולשפר את המוח לקראת חיים נהדרים.



מעוניין לעבוד באבטחה ?

השאר כאן את פרטיך ואנו נחזור אליך בהקדם עם פרטים בנושא עבודה באבטחה

לא נוספו תגובות עדיין אהיה הראשון להגיב..