שכר מינימום ואפקט הדומינו

מעוניין לעבוד באבטחה ?

השאר כאן את פרטיך ואנו נחזור אליך בהקדם עם פרטים בנושא עבודה באבטחה

שכר מינימום ואפקט הדומינו


נוסף לפני 9 שנים | 0 תגובות
שכר מינימום ואפקט הדומינו

אז ההסתדרות תכריז על שביתה , הדרישה הלא ריאלית להעלאה של שכר המינימום אל עבר השלושים ש"ח לשעה לא באמת יכולה לעבור אבל אם ניקח את הדרישה הזו דווקא עכשיו בתקופה בה הממשלה פשוט עוצרת וכל פוליטיקאי דופק את השני תגרום לא רק לבלבול ולכעס אלא יוצרת לחץ מיותר על שרים וחברי כנסת שגם ככה חיים על יחסי ציבור וכל תפקודם סוב את תדמיתם והפופוליזם גבוהה מאי פעם , הבקשה להגדיל את שכר המינימום יכולה להיות בהחלט המסמר האחרון להכניס את המדינה כולה למיתון כבד שיהיה קשה לצאת ממנה לאורך שנים.

כדאיות הייצור חשובה למדינות בכל העולם וברגע שכבר לא כדאי לייצר המדינה רק צורכת ולא מייצרת מספיק הרי שמצב המשק ידרדר במהירות אל עבר תהום עמוק ממנו לא ממש יתאפשר לצאת , כאשר מפעל נדרש לשלם לעובדיו 20% במשכורת יותר מקודם לכן העובדה שיש ייצור זול בסין תהפוך לקורצת עוד יותר ואנשים עובדים יהיו מפוטרים במהירות רבה ויושלכו לרחובות , ומי אילו שיושלחו לרחובות ? דווקה אנשים קשיי יום שמתגוררים בפריפריה ועבודתם היא זאת שמקנה להם את המעט יציבות שיש בידם.

בעוד המלחמה בעובדי קבלן נכונה ונדרשת הדרישה להעלות את שכרם כבר לא כל כך ברורה כנכונה , העובדה שעובד סיים תואר ראשון בחינוך אינה מקנה לו אוטומטית שכר גבוהה וכן אדם שסיים תעודת מקצוע לא בהכרח שמיד ימצא שלל לקוחות אלא עליו לעבוד קשה בכדי להרוויח לקוחות בעמל רב על ידי צבירת מוניטין ושם טוב לתחומי העניין והמקצועיות שלו. העובדה היא שכיום אנשים אינם רוצים לעבוד ולא בהכרח צודקים בגישתם שהעלאה של שכר המינימום תשנה את המצב אלא להיפך העצלות רק תלך ותגדל.

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על הצעות חוק רבות , רעיונות איך לשפר ולשנות את שוק התעסוקה ובו זמנית מי שבאמת קובע איך דברים יראו עוד עשרים שנה משחקים עם תדמית ציבורית ואיך הם יראו לאחר סיום תפקידם , כך נוצר חור שאליו נופלים עוד ועוד עובדים אך הבעיה האמיתית היא ההתעלמות מאחר והעניין כל כך רגיש ויש ליצור איזון בין הוצאות של חברות ומפעלים לבין הדרישה להעלאה של משכורות ושינוי סטטוס עובדי הקבלן לעובדים מן השורה יש צורך במענקים ובגיבוי ממשלתי כדי שלשני הצדדים המהלך יהיה כדאי אך מה לעשות שבממשלה שלנו יושבים קבוצה של בבונים חסרי רגשות או שכל (יבחרו הם את ההגדרה הנכונה) ולא עושים דבר.

עליית שכר מינימום עונה על סימפטום ולא על בעיה , כסף יכול לקנות לפי הערך שיש בו , במידה והערך של הכסף ירד כתוצאה מהעלאת שכר המינימום כל מוצרי הצריכה יעלו אף הם והלקוח בסופו של דבר ירכוש הכל במחיר זהה , מאחר וכאשר מפעל משלם יותר לעובדיו עלות זו תגולגל לצרכני הקצה דבר שישפיע על כל השוק בעליית מחירים מטורפת ומהירה שתגמד את התהליך המיותר הזה על כל הרמות שלו ותהפוך את מסחר של הייצוא ללא כדאים בגלל התמורה הנמוכה מה שיפגע פעמיים בתושבים ובמצב המדינה.

אם זאת צפוי שבכל זאת יהיה העלאת שכר אבל היא חייבת להיות מינורית בכדי שהיא תשפיע כל העלאה גבוהה תגרום במיידית לעליית מחירים ולהפיכה של עובדי הקבלן ובעלי ההכנסה הנמוכה למסכנים שלא יוכלו להרשות לעצמם דבר ואולי במצב גרוע משהיום.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הבעיה היא ליצור תחרות , לשחרר קרקעות , לזרז הליכים בירוקרטיים , לבטל חיובים מנדטורים , להגביר את הייצוא ולהסיר כמה שיותר חסמים למסחר וכך בתקופה קצרה ניתן להוביל מדינה לצמיחה אך כאשר היושבים בכנסת אינם רוצים לעבוד בגלל שהתוצאות יראו רק אחרי סיום הקדנציה שלהם דבר לא קורה והעולם ממשיך ומתדרדר לו לאט ובטוח למקומות לא טובים שיפגעו גם בעשירים בעתיד.

הדרך היחידה כיום זה ללמוד לתואר ראשון באחת ממוסדות הלימודים היוקרתיים ביותר לצבור קשרים ולהצליח כגורם יוצא של מהלכים אילו , מעבר לכך ניתן לנסות ללטוש עיניים לחוץ לארץ ולסחור באמצעות האינטרנט ולהביא תוצאות טובות במיוחד ולכן יש תקווה אך יצירתיות וחוש עסקי נדרשים לכך ולא לכל אדם יש יכולות אלו או כשרון לעסוק במסחר ופה טמונה הבעיה.



מעוניין לעבוד באבטחה ?

השאר כאן את פרטיך ואנו נחזור אליך בהקדם עם פרטים בנושא עבודה באבטחה

לא נוספו תגובות עדיין אהיה הראשון להגיב..