מתודולוגיה של סקרים

מעוניין ללמוד קורס מתודולוגיה של סקרים ?

השאר כאן את פרטיך ואנו נחזור אליך בהקדם עם פרטים בנושא מתודולוגיה של סקרים

קורס מתודולוגיה של סקרים

רובינו מכירים סקרים במערכת הפוליטית בתקופות של בחירות או לחלופין כאשר אנחנו שומעים על מחקר מעניין שבו השתתפו מספר רב של אנשים השימוש בסקר נועד לשרת את ביסוסם של תאוריות שונות במחקר המדעי הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי לשימושים ומטרות שונות , זהו אמנם רק כלי עזר אחד מיני רבים לביצוע החלטות כבדות משקל אך יש לו עוצמה רבה במרחב השיקולים של המחליט. 

המורכבות בנתוני הסקר היא באופן שבו אנו מציגים את הנתונים עליהם אנו מבצעים את החקירה ובכל שלב ושלב אנו יכולים לגרום לטעות על ידי ביצוע סקר שאינו מבוסס דיו על נתוני אמת , וכאשר עושים סקר עבור מחקר מדעי לטעויות אלו יכולים להיות השלכות על המחקר כולו במידה ואנו חוקרים תופעה חברתית מסוימת ואנו שואלים את השאלות הלא נכונות או לצורך העניין שואלים את השאלה באופן מוטה התוצאה תהיה שגויה ותגרום לטעויות כבדי משקל.

כשלים בסקר יכולים לצוץ בכל שלב כאשר כבר לפני הסקר ייתכן שהסוקר ייתקל בסירוב מצד הנחקרים לענות על תשובות מסוימות או בקשיים שחווים המשיבים במהלך מתן התשובה בגלל אופן ניסוח השאלה או אי קיומו של התשובה הנכונה בעינהם ועד בעיות באינטראקציה האישית של הסוקר שיכול להיות עוין או בעל דחיפה חזקה לכיוון מסוים ונוטה לדחוף את הנסקרים לשם.

לכן יש צורך בעקרונות של השיטה בה אנחנו סוקרים ואיך אנחנו מעריכים את התשובות שמתקבלות בתום הסקר וכל שיטות אלו משוייכות לתחום "המתודולוגיה של הסקרים" שהתפתח בעשרות השנים האחרונות כתשובה בת זמנינו למורכבות של עשיית סקרים בחברה מודרנית והצורך החשוב והמיידי לתוצאות מדויקות וחוסר סובלנות לשגיאות.

במהלך הקורס הסטונט לומד איך להבהיר את ההחלטות בביצוע הסקר ובתכנון המקדים לסקר ועריכתו מאוחר יותר , לומד איך להכין את הלשבים השונים לבנייתו של שאלון לסקר והכרה של העקרונות המנחים שמבוססים על תאוריות ומחקר מציאותי לזיהוי להסבר ולצמצום כל האפשרויות לטעויות בשלבים השונים של הסקר.

הסטודנט רוכש בקורס זה ידע אופרטיבי רב ומפתח את המיומנויות שלו ליישם את העקרונות השיטתיים שהוא למד לשלבי התכנון הביצוע והקריאה של תוצאות הסקר במגוון נושאים שונים ובאוכלוסיות מגוונות.

אמנם זה לא חלק מהקורס אך לידע כללי כיום יש את מושג "כריית מידע" ובו אתרים גדולים כמו גוגל וכמו אפל צוברות מידע רב על המשתמשים שלהם ובעצם מנהלים סקר ללא ידיעתם של המשתמשים והם רואים נתוני אמת אמפירים בזמן אמת בכל נושא אפשרי ובכל אספקט של חיינו אם אנחנו רוצים בזה או שלא , ויש משמעויות רבות ונסתרות לפעולות אלו שנרגיש בעתיד כאשר מערכות ידעו לזהות בני אדם ולהכיר את צרכים של כולם.


מעוניין ללמוד קורס מתודולוגיה של סקרים ?

השאר כאן את פרטיך ואנו נחזור אליך בהקדם עם פרטים בנושא מתודולוגיה של סקרים

יש לך אירוע? לחץ כאן כדי לבחור אולמות וספקי שירות
לא נוספו תגובות עדיין אהיה הראשון להגיב..

שיתוף תכנים

סיכומים משותפים הקשורים ל מתודולוגיה של סקרים.

לא נוספו עדיין סיכומים למתודולוגיה של סקרים


פרטים נוספים