מכללת אמונה ממוקמת בבקעה שכונה שנמצאת מעל לתלפיות בירושלים , מיקום המכללה במרכז הענינים הופך אותה לנגישה ונוחה לבנות ירושלים הדתיות הלומדות בה לתעודת הוראה ותואר ראשון באמנות , מכללת אמונה מיוחדת במינה בגלל האופי המיוחד שלה שמופנה לבנות המגזר הדתי לאומי (בשונה מהמרכז האקדמי לב שפונה למגזר החרדי) , הלימודים במוסד זה מותנים במין ובשיוך דתי ולכן לא כל אחד יכול להירשם וללמוד.
לרבים קשה להבין איך אשה דתייה לומדת משחק ותיאטרון , אמנות ודרמה הרי מקומה של האשה אינו על במה אלא מאחורי הפרגוד בבית הכנסת או בבית בבישולים.. אז כך חשבו עד שהוקמה מכללת אמונה שהביאה בשורה חשובה לבנות דתיות שגם הן יכולות לצאת וללמוד לתואר ולא בהכרח שהן צריכות לעסוק במשחק ובתיאטרון הן יכולות להיות מורות ומרצות במוסדות דתיים וחילוניים בתחומי האמנות.
האמנות במסלולי הלימוד היא אמנות צנועה כלומר אין במוסד זה עיסוק בעירום ובתכנים בעייתיים , אם זאת צוות ההוראה מורכב מגברים ונשים ואין מניעה שנשים במכללת אמונה יתקלו בגברים ובכך הם ושנים כמובן מהגישה החרדית המונעת מפגשים אלו מלקרות , הלימודים עצמם כוללים שיעורי בנושאי דת שונים והבנות מחוייבות להשתתף בשיעורים אלו בכדי להיות זכאיות לתעודת התואר בהוראה.
בנות המגזר הדתי לאומי בחלקן מתחתנות בגיל צעיר מאוד ולכן כבר בשנה השניה של הלימודים אמהות נמצאות בכל מקום וילדים קטנים הופכים לבעיה לא קלה עבור אשה הרוצה ללמוד ולכן מכללת אמונה נותנת שירותי תינוקיה / מעון לילדי הסטודנטים כדי שהן יוכלו להעיסק את ילדיהן בזמן הלימודים זהו דבר יחודי למספר מכללות ואוניברסיטאות בודדות בארץ.
במכללת אמונה עושים שימוש במשפט שאמת הרב צבי יהודה קוק : "מי שיש לו נשמה של יוצר, מוכרח להיות יוצר רעיונות ומחשבות. אי אפשר לו להיסגר בתלמודו לבד כי שלהבת הנשמה עולה היא מאליה ואי אפשר לעצור אותה ממהלכה" ככה היה הרב קוק אדם מאמין אך עם שני רגליים נטועות חזק בקרקע אדם שהבין את נפש האחר והבין שלא ניתן לעצור את רוחו ורצונותיו של היוצר כי זה גדול מכל דת ומכל ממסד , ההבנה הזו היא שאיפשרה את קיומה של מכללת אמונה מעל לארבעים שנה.
והבחירה לראות בדמות של בצלאל האגדי דמות להערצה וללמידה ממנו היא חיובית ומרתקת , ולכן כל הביסוס של המכללה אינו רק באמנות אלא בנסיון לחבר בין האמנות ליהדות ובין האמנות לציונות והרצון הוא שכאשר הסטודנטים עובדת על האמנות היא תשאב רעיונות ויכולות שונים ישירות מן המקורות הדתיים ותעשה שימוש בכח שקיבלה במסורת מבית אבא.
תחומי העיסוק המרכזיים של המכללה:
בוגרות מסלולים אלו יכולות לבור בין עבודה עצמאית בתחומי האמנות והגרפיקה או בהוראה במוסדות החינוך השונים , בנות אחדות בוחרות להמשיך לתואר שני בתחום לימודיהן כך שהם יוכלו למצוא עבודות בתחום ההוראה ביתר קלות ואחרות בוחרות להמשיך לעבודה עצמאית מהבית ולשמש כאמא לכל דבר למעט כאשר יש פרויקט לעבוד עליו , כלים אלו פותחים בפני הבחורה הדתיה את הדלתות לעולם התעסוקה ומרחיבות את הידע באופן כללי ושביעות הרצון ממוסד זה גבוהה אם זאת יש לציין את העובדה שהמקום אינו מונגש לנכים ונשים הבאות ללימודים עם עגלות מתקשות לנוע במדרגות הבניין.
לבנות מתקשות שלא סיימו את לימודיהם בתיכון עם תעודת בגרות מלאה או שהציונים שלהם נמוכים המכללה מאפשרת למידה במכינה הקדם אקדמאית שאמורה להכשיר אותן ולשפר את תוצאות הבגרות כך שיוכלו להשתלב לעמוד בקצב של כולן בכיתה , בנות ללא בגרות ואו בנות הרוצות בכך יוכלו מיד לאחר סיום המכינה הקדם אקדמית בתנאי שהן מתאימות למוסד ברמה הדתית והרמה העיונית להמשיך לתואר ראשון ללא סינון נוסף.