מעוניין ללמוד גרפיקאי/ת?

השאר כאן את פרטיך ואנו נחזור אליך בהקדם

גרפיקאי/ת

יש סוגים שונים של גרפיקאים וכל גרפיקאי ניחן בכישורים יחודיים ועל מנת להתבלט בענף העיצוב והעריכה של הגרפיקה המעצב הגרפי חייב לבחור לו סגנון וקהל יעד שאיתם הוא יודע לעבוד וזאת כדי להתמקצע ולהגיע לרמות גבוהות של מומחיות , בדומה לכל מקצוע אחר גם בגרפיקה יש אין גבול ליכולות ולאפשרויות שעומדות בפני המעצב ומקומות עבודה רבים מחפשים מעצבים גרפיים כאשר לתעודה משמעות נמוכה ביחס לתיק העבודות והמקצועיות שמציג ההגרפיקאי.

כמו כל מקצוע גם הגרפיקאי חייב לעשות שימוש תמידי עם היכולות שרכש על מנת לשמר אותם בראשו ולדעת לבצע כל דרישה שיש ללקוח , מעצב שאינו עובד בתחום מומחיותו משך זמן ארוך פשוט לא יהיה יעיל והערך של עבודותיו ילך ויקטן , ברמה דומה מעצב גרפי שעובד בבית דפוס ועוסק אך ורק בהזמנות לחתונות או בגרפיקה של כרזות פשוטות לשימושים שונים לא באמת יוכל לעשות עבודה טובה בתחומים האחרים של הגרפיקה.

תחום הגרפיקה ללא ספק מתחלק לשניים:

מעצב גרפי ביצועיסט , אלו לרוב אנשים שעובדים בחברות שונות ובבתי הדפוס , עליהם מוטלים משימות בעלות משמעות נמוכה והם פשוט מבצעים כפי שנאמר להם וכדי לנצל את היכולות שלהם על מזמין השירות לתת הוראות מדוייקות ככל האפשר לעיתים רבות ידרשו גם סרטוטים ואף להציג משהו דומה כדי שיהיה אפשרי להעתיק ממנו מאחר ורבים מהם אינם בעלי חוש עיצובי מפותח במיוחד ובחרו במקצוע זה מתוך אילוצים או בגלל שמסלול הלימודים שאורך 10 חודש אינו קשה במיוחד , מעצבי גרפיקה ביצועיסטים יהיו זולים יותר בגלל אופי וסנגון עבודתם שמצריכה זמן מועט יותר וכו.

ההגבלות של מעצבים גרפים מסוג זה גדולים ולא ניתן לדרוש מהם לבצע מטלות מסובכות מידי ובמידה והתבקשו לעשות כן הם יעשו זאת בצורה רדודה שלא לשביעות רצונו של הלקוח , במשרדים העוסקים בגרפיקה יש גרפיקאים מסוג זה אך התשלום נמוך יותר ועליהם מוטלות כל המשימות שלאף אחד אחר אין חשק לעשות דברים כמו עבודות על כרטיסי ביקור ודפי עסק כאשר הם נדרשים רק להתאמות ולא לעיצוב עצמו.

מעצב גרפי יצירתי , אילו האמנים האמיתיים ולשם כך לא נדרש לסיים תואר ראשון בתולדות האמנות או משהו כזה אלא נטו להחזיק כשרון ביד , וכשרון זה צריך לבוא לידי ביטוי בכמה שלבים של עשייה : כאשר לקוח מגיע ומעוניין להזמין עיצוב מסוים לצרכים אישיים או לצרכים עסקיים על המעצב לשאול את כל השאלות הנכונות וקבל את מלוא הרקע בכדי שהוא יוכל לעמוד במשימה לשביעות רצונו של הלקוח , עליו לזהות מהם המרכיבים החשובים לעבודה ומהם הצבעים והאופן בו הלקוח מעוניין שהעיצוב יצא.

השאלות אינם מספקות ויש צורך להפנים את דרישותיו של הלקוח , דרישות אלו לצד טיפים ורמזים שהלקוח יעביר למעצב יאפשרו לגרפיקאי להפעיל את המוח ולחשוב על היצירה המתאימה לבית העסק או לאדם הפרטי , המעצב היצירתי יהפוך כל דבר למוצר שיתחבר ללקוח וישדר דרכו את המסר נסתר או גלוי שמתבקש , הסגנון אף הוא מכתיב את כל התדמית של עסק ולכן הטובים ביותר משתכרים שכר גבוהה במיוחד בגלל הכושר שלהם להפוך את התדמית של חברה למשהו גדול בהרבה.

בחברות הפרסום מעסיקים מעצבים יצירתיים שאמורים להתמודד עם רעיונות שונים ולהציג אותם מכמה זוויות שונות ולאחר מכן גם לוודא שהם לא פוגעים בתדמיות או במיתוג שכבר נעשה לחברה , כך ניתן לראות שעל לוגואים פשוטים למראה חברות ישלמו הון עתק בגלל המחשבה שנכנסה לתוכם עוד טרם החלה העבודה עצמה , יצירות תלת מימד ודמויות נושא לארגונים וחברות (דוגמה ניתן לראות באייל של רשות הטבע והגנים) שווים הון רב ורק בודדים יודעים לעשות עבודה מקצועית.

ישנם מעצבים שעובדים רק בפרינט אחרים יעסקו רק באתרים באינטרנט ומשרדי הפרסום ינסו לנצל את כל המגוון הרחב של הגרפיקאים , בעלי תיק עבודות עבה שמכיל עבודות ומסרים ימצאו עבודה בקלי קלות מצד שני על העבודות להיות עדכניות ומתאימות לעידן בו אנו נמצאים כך שעיצובים שכבר לא מקובלים לא יופיעו שם , לכן יש צורך באהבה אמיתית למקצוע וכמובן תרגול רב יחד עם דמיון והבנה עמוקה של הלקוח כדי להצליח.

למרות שהמקצוע לפעמים מאפשר עבודה מהבית עדיין הלחץ יכול להיות כבד במיוחד כאשר קמפיין או לקוח פרטי צריך לצאת לדרך עם פרזנטציה או אתר חדש בתוך זמן מוגבל ואז העבודה היצירתית תחת לחץ הופכת לקשה עוד יותר ולכן תמיד יש צורך להיזהר לא לקחת עבודות שמוגבלות בזמן מועט אלא אם כן אין לכם ברירה , לסיכום מקצוע טוב אך דורש התמחות ויצירתיות יחד עם הכרה של הסגנונות הנכונים והבנה של הלקוח וניתן להתעשר ולהצליח.

 

 


מעוניין ללמוד גרפיקאי/ת?

השאר כאן את פרטיך ואנו נחזור אליך בהקדם

יש לך אירוע? לחץ כאן כדי לבחור אולמות וספקי שירות
לא נוספו תגובות עדיין אהיה הראשון להגיב..